Această rețetă am încercat-o din dorința de a consuma și noi un cozonac cât mai apropiat de cel cu care eram obișnuiți înainte de implementarea dietei și trebuie să vă mărturisesc că este o rețetă minunată, care place tuturor, inclusiv prietenilor noștri care nu au nici un fel de restricție alimentară.

Este potrivită oricărui eveniment tradițional și nu numai.

Sper să vă placă și vouă la fel de mult, rețeta se poate adapta ușor.

Aveți nevoie de următoarele ingrediente:

Pentru aluat

 2 căni de făină de migdale
 ¼ de cană de făină de cocos
 ½ de linguriță de bicarbonat de sodiu fără aluminiu
 ¼ de cană de miere de albine
 3 gălbenușuri de ou
 1 linguriță de esență de vanilie făcută în casă (rețeta pe blog)
 ½ de cană de ulei de cocos topit
 1 ou și 1 lingură de lapte de caju pentru uns

Pentru umplutură

 2 căni de nucă măcinată
 1 cană de curmale măcinate sau tăiate mărunt
 ½ de linguriță de scorțișoară
 ½ de linguriță de nucșoară
 1 lingură de miere de albine

Modul de preparare
Toate ingredientele pentru aluat-în afară de cele pentru uns-se mixează în robotul de bucătărie.

Aluatul se întinde între două foi de copt și se lasă la rece timp de 10 minute.


Toate ingredientele pentru umplutură se amestecă bine într-un vas și se așează uniform peste aluatul întins.


Se rulează încet cu ajutorul hârtiei de copt. Se închid capetele cozonacului rulat cu ajutorul degetelor, apăsând ușor pe aluat.


Se pune cozonacul în tavă pregătită pentru cuptor fără să se mute de pe hârtia de copt.


Se unge cu oul bătut și se coace timp de 10 minute la foc mediu.
Se lasă complet la răcit înainte de fi tăiat.

Această rețetă este potrivită pentru Dieta Carbohidraților Specifici fără Lactate, pentru dieta fără gluten și fără cazeină, Paleo, GAPS.